сряда, декември 31, 2014

За изпращане...

С голямо облекчение ще изпратя тази година и ще й помахам енергично с кърпичка, без да тъжа особено от факта, че си отива. Все по-трудно ми е напоследък да си осигурявам казионната доза наивна надежда и оптимизъм, че следващата година все ще е по-добра от предходната. Което, разбира се, означава само, че решението е в самите нас, а не в календара (лесно е да се запомни - трудно е да се приложи в практиката). Тъй или иначе, отива си една година, която никак не беше лесна за всички ни. То не бяха банки да фалират, то не бяха оставки, служебни и фактически нови правителства, природни бедствия, аватрии, човешки жертви и какво ли още не... И макар да си давам сметка, че на фона на доста хора в страната, които пряко и преносно изгубиха всичко, което имаха, аз просто тъна в благоденствие, и за мен годината далеч не беше цветя и рози. Простих се с доста илюзии, най-вече с тази, че хората могат да си бъдат добри изначално, но пък узрях още малко; изплуваха уроци, познание за хората, за света, за самата мен. Узряването винаги струва скъпо, както вече се убедих - ужасно е, когато с всеки изминал ден ти се отнема по малко от невинността и добротата за сметка на опита. Един урок повече, една илюзия по-малко... Майната му на опита, с извинение и без извинение, нЕщъ опит! Оттам и невероятното гениално прозрение, че ако било лесно, нямало да бъде интересно (?!). Ха! Я да ми е лесно, да видим ще ли се оплаквам, че не ми е интересно... Но хайде, стига съм мърмарясвала. Във всеки случай годината беше трудна, но пак имаше своите прекрасни моменти и хубави страни, за които съм благодарна. Има хора, които много ми дадоха през тази година - признателна съм им и винаги ще бъда, разбира се. Без тях годината щеше да е истински гадна или поне при всички случаи по-безцветна и безлична.
На всички онези тук, някои от които не познавам лично, ала които са си помисляли понякога с усмивка или добро чувство за мен, благодаря. Усетено е. И беше, и е хубаво. Желая на всички весело посрещане на новата година - нека бъде по-добра и по-спокойна за всички нас... И бъдете умни и весели - поне до края на седмицата!

https://www.youtube.com/watch?v=mFVJ60fnKNk

Няма коментари: