понеделник, октомври 19, 2015

Отново за убийствата...и двойните стандарти

Така. Твърде много се изписа и изказа по въпроса, едва ли ще кажа нещо ново, но все пак. Това е един материал по темата, с който мнозина интелигентни, мислещи и уважавани от мен люде, се солидаризират. Лошо няма.
И, за да бъдем справедливи - малко и от другата страна на въпроса... Не с всичко съм съгласна, но ми допада като начин на мислене, за разлика от горната вдъхновено написана и мелодраматична, но пълна глупост. Само за протокола - и аз не се радвам за отнетия човешки живот, и съм сигурна, че граничарят също не се радва (или поне силно се надявам). Но също така... Ми, мама му стара, това е държавна граница на чужда държава - не хотел или кръчма (то в кръчмите даже има пропусквателен режим, и то в така наречените развити страни), не може всеки да влиза и излиза както и откъдето му скимне, само защото е твърде убеден, че като е бежанец (или просто вика "аз съм бежанец"), може да отиде навсякъде, като преди това предвидливо си е изхвърлил или "загубил" документите за самоличност и всякакво друго id. Това е нещастен случай - куршум рикоширал, случило се. Наистина е трагично, но хайде да бъдем коректни - в страната ни всеки месец стават десетки хиляди убийства на пенсионери за по 2 лв в джоба (само един пример), и за тях никога нито дума, а сега за два дни се изказаха и изписаха 2007500 мнения и изляха тонове сълзи и сополи - и то заради смъртта на човек, принадлежащ към една култура и религия, за която човешкият живот не струва пукната стотинка, жените са собственост, а мъжете - пушечно месо. И не, не може всеки да влиза в чужда страна във всеки един момент, в който му хрумне - независимо дали е бежанец или икономически емигрант. Още повече, когато са 50 души срещу 3ма - и то все млади, здрави и прави мъже, в 10 вечерта, насред тъмнило като в маймунски дирник, с извинение (хайде да помислим обективно дали, ако същата ситуацията се беше случила на афганистанската граница с 50-тина незаконно нахлуващи българи, щяха да ги посрещнат с баклава, дрян и бъклица, или не съвсем баш!)... Всеки, който е карал военна служба, знае какво е да стоиш с часове да вардиш нещо си там, и при всеки шум да се просваш на земята и да викаш "Стой!" на таралеж, например. Аз не съм карала, но познавам достатъчно хора, които са - приказките тип "който не е бил, няма право да се обажда" отдавна вече не вършат работа, нито променят фактите...
Вечна памет на човека - да, вярно, какъвто и да е бил, човешко същество е; имал е правото да не бъде убиван (най-меко казано), но нека да не изпадаме в недообмислена патетика и най-вече (по възможност) да не хвалим двойните стандарти.

1 коментар:

Анонимен каза...

Така е, Юнако, напълно си прав! Само още нещо се сещам в добавка - като ни откраднат личен документ в нашата си страна дори, отнасяме санкция...